كفي الدمع


من ديوان خواطر المسكين للشاعر الصغير فاروق الغمراوي

كفي الدمع يا عيوني
 مادام بعتي اللي غالي رخيص
ليهم حق ينسوني
  مادام قلبـــــــي مالهوش عزيز
يا ويلي وطول سهر ليلي
  مع الأحـــزان وآه يازمان

يا نبضة قلب محمـومة
  يا نار بتقيد فـــي كل وريد
يا صرخة ف قلبي مكتــومة 
ياريت القلب كان في الايد
يا دمعة حزن مهمومــــــــة
        خلاص فتنا وراح لبعــــــــــيد
يا ويلي وطول سهر ليلـــي 
      مع الأحــــــــــــزان وآه يازمان

أنا البايع وأنا الخســــــران 
      أنا اللي قاسيت وروحت بــلاش
أنا القلب اللي عاش حيران 
      وعنه الدمـــــــــــــع مستغناش
أنا اللي همومي والأحــزان
        خلوا الفــــــــرح راح ولا جاش
يا ويلي وطول سهر ليلــي 
     مع الأحـــــــــــــزان وآه يازمان

تستاهل يا قلبي الجـــــرح     
   مادام بعت اللي رضــــيوا هواك
تستاهل تقــــــــــــول الاه   
    ويبقي الدمع هــــــــــــــــو دواك
تستاهل تعيش حــــــيران 
     مادام الغدر كان جــــــــــــــــــواك
يا ويلي وطول سهر ليلي   
     مع الأحـــــــــــــــزان وآه يازمان


إرسال تعليق

أحدث أقدم