معاك وبس...


عشان معاك انت وبس حسيت شيء خطفني خطفني من جوة قلبي وبس ، اخدني اخدني لعند السحاب حسيت بحاجة قالت لقلبي ابعد ابعد لبعيد ومعاك بس أصبح المستحيل يمكن يمكن لاء ده بقي اكيد أيوة بقي شيء محال اقول إنه محال وبقي اكيد ىومعاك حسيت ان الدنيا حلوة بالوان الطيف حسيت انهاردة انهاردة بس غير امبارح لكن بكرة وهو معاك حاجة تانية حاجة كدة غير امبارح اللي كان مليان احزان أحزان خلقوها أصحاب زمان كنت عرفتهم قبل ماعرفتك ولما عرفتم حسيت انك انت انت ايوا انت الامان اللي اتمنيته زمان واللي هقدر اكمل وياه مشوار حياتي وأما جتني كلمتتي وكلمتك قولت أن صعب اصدق أن الأيام تفرقنا ده حتي الايام والليالي اللي جمعتنا جمعت شخص حزين بملاك اخد منه قلبه وطار بيه طار لبعيد لاء وابعد ابعد من البعيد بكتير  اه علي الايام معاك علي صوتك صوتك ونبرت الخوف اللي خرجت من صوتك اه منه خوفك عليا ونظرة عيونك احساسي بيك مش احساس عدي وفات لكن كان بيكبر مع الايام أيوة كان بيكبر مع الايام وخايفة خايفة اصحي الاقيني سجينة في سجن عذاب حبك وانت انت تبقي فين تبقي لغيري ومع غيري ساعتها هقول قدري ومكتوب علي جبيني وازاي ازاي تهجرني وتروح لغيري وأفضل انا علي الآمال اقول لنفسي كان وفاكر زمان لما فيوم ضحكت لينا الأيام جابت لينا اجمل انسان وهل هنعود ولا ضاعت الوعود، وفاكر أول مرة قابلتك فيها أيوة ياعيوني أول ماقابلتك كنت حزين جيت فرحت قلبي الحزين ولكن طلع انك مش ليا ودي كانت أوهام جوانا أوهام صدقناها، وصدقني حبيتك وبقيت قصاد عيوني أرق ملاك وأغلي شيء كان وبقي عايش جوايا وارجع واقولك اني من غيرك عايش بدون عنوان، والذكرى المؤلمة هي العنوان لشخص تايه  مع الأيام اللي جابتك ليا وهي عرفة انك مش ليا هتسبني وتبعد عني بس بعتب عليها وعلي الزمان ليه خلوني احبك أيوة احبك وهما عارفين اني هحبك أيوة هحبك وانت مش ليا لكن احساس وحسيته معاك انت بس، انت وبس، انك ليا وعشاني حتي لو بعد مرور عشرين سنة هترجع ليا وتاخدني في حضنك زي زمان وساعتها امالي هتتمرجع من تاني ايوه وهتصحي الأحلام، الأحلام اللي حلمت بيها في هواك واقولك احساسي اللي حسيته معاك وازاي قلبي حبك انت بس وازاي كنت ببقي معاك فوق فوق السماءمع احساسي اللي حسته وياك ومعاك أيوة معاك صدقني انت ياللي غامرني هواك علشان كدة حسيت الدنيا معاك أيوة معاك حتي لو مش ليا حبك ولا حضنك صدقني انت فلحظة معايا بحسها وبحبك جواك بحسه بفرح أيوة بفرح وبصور فرحتي من احساسك اللي واصلني خوفك عليا واحتوائك ليا قربك وحنانك حبك جواك وجوايا شيء رابطنا سوا، وحسيت بحبك قوته وعيوني دايبة، دايبة دوب فيك واحلامي اللي برسمها وانت بتيجي من غير مااعرف وبتكمله بحبك واحساسي احساسي انك طول مانت معايا إحساس زيك حسيته وزي ماحسيته معاك المرة دي حلم وبطلب من الله هو بس يقدر وحده يحققهولي حتي لو بعد ما تعدي سنين وسنين تكون ليا واقولك فاكر حبيبي حب السنين تقولي اه، وتنسيني النسيان والانين واللي حوالينا من ناس وناس بتفرق الأحباب والعاشقين وتعالي ايدي في ايدك تتحقق الاحلام مش ناسي حبيبي لمسة ايدك وانا ايدي بين كفوفك ،،كفوف ايدك،، دمعه عيونك عليا خوفك ضعفك وضعفي قدامك حلمك بانك تضمني وتلمسني لكن صعب والأصعب عليا اني شايفاك وحساك نفسك وبتحلم بيا وبشيء اتمني احققهولك في يوم بس ازاي وانت وانا بقينا جوه عذاب وده احساس حسيته معاك لما بعدت عني صدقني معاك دنيتي بتبقي الوان وانا عارفة أن هتفرقنا الدنيا والأيام ماهو ده قدري معاك لكن برضو معاك حسيت الأمان وانا في بحور بعيدة مابيبقاش فيها خوف من الهلاك، لاني فلحظة لقيتني بحبك أيوة وربي بحبك وبنسي العالم والدنيا والناس، ومهما أحكي عارفة انك هتسمعني لو غلط بتسامحني بلقي نفسي بتضمني والنار جنة فحضنك لو زعلت منك بتصالحني حتي لو أنت اللي زعلت بتسامحني وتصالحني يالله مااحلاه طيبة قلبك، من قلبي ربنا يسعد قلبك ويحقق حلمك حتي لو مع غيري أيوة حتي لو حلمك كان مع غيري، ااه وانا معاك بحس اني فعلا مخلوق وليه قيمة في الحياة واحساس جميل جوايا دايما بيتولد جوايا كل لما بيزيد عليا حنانك وأما بتقسي عليا وبتبعد وبتقصد بعدك عني ده جوايا نار نار وخوف بركان من عذاب بيملاني ومهما اكتب أيوا مهما اكتب وأقول عن أعظم مخلوك الورق والحبر هيخلصوا ويفضل الكلام جوايا ، كلامي عايز أوراق، وانا اتكلم مع غيري عنك هقول أن انا كان ليا زمان احلي صاحب وحبيب قمر معاه حسيت الحنان، ومعني كلمة الأمان ومعاه بتوه في عالم تاني من غير ماافكر بسرح وانا فوق فوق عند السحاب بس أملي ونفسي نتلاقي ولو لثواني ثواني معدودة لأنه بالنسبة ليا الأمان.


إرسال تعليق

أحدث أقدم